Återbetalningspolicy
Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. På hoobox.se strävar vi efter att våra kunder ska vara 100% nöjda med den produkt de har köpt hos oss.
Om du har problem med leveransen eller produkten och är frustrerad kan du kontakta oss via formuläret nedan så hjälper vårt team dig omedelbart.
Här är några vanliga frågor om vår returpolicy:
1. När kan jag återvända?
Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du har fått den från oss.
2. Hur lång tid tar det att få tillbaka mina pengar?
Full återbetalning kommer att ske till det ursprungliga betalningssättet efter att vi har tagit emot produkterna, inspekterat dem och bekräftat att de inte visar några tecken på användning. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och ge oss spårningsinformationen så att vi kan behandla återbetalningen.
Observera! De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar på sig att behandla återbetalningen.
3. Måste jag betala för leveransen av min retur?
Ja, alla kunder ansvarar för sina egna returfraktkostnader. Vi rekommenderar att du skickar din retur med ett spårningsalternativ eftersom vi inte kan ansvara för förlorade returer. Du bör kontrollera kostnaden med ditt lokala postkontor. Det kan variera mellan 50 och 150 SEK.
4. Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er?
Du måste kontakta oss innan du skickar din retur eftersom returadressen kan skilja sig från den adress som din beställning ursprungligen skickades från.
5. Min beställning är skadad, vad ska jag göra?
För att få den snabbaste lösningen bifogar du ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av varan. De bästa bilderna är på en plan yta, med etiketten och felet tydligt synligt. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika misstag i framtiden.
6. Jag behöver paketet för leverans?
Om paketet vägras returneras det till transportörens närmaste distributionscenter. Om du inte hämtar det inom två veckor kommer paketet att returneras till oss. Vi kommer då att ta ut en finansiell handläggningsavgift (49 kr).
7. Jag har tappat bort originalförpackningen, vad gör jag nu?
Tyvärr kan vi inte acceptera returer utan förpackning. Vi kan inte längre sälja returer utan originalförpackning.